Strategi handler om at være målrettet
Hvor skal vi hen? Hvordan kommer vi det!
Jeg tilbyder:
Udarbejdelse af strategisk analyse
Tilrettelæggelse af strategiproces
Udvikling og implementering af strategi
Forankring & opfølgning
To områder fortjener særlig opmærksomhed i strategiprocessen
Customer value
Kunden køber ikke bare et produkt. Kunden køber værdi. Kundernes oplevelse og vurdering af et produkt eller en serviceydelses værdi er i dag et langt bredere begreb end vi tidligere har arbejdet med og handler om meget mere end vi får i hånden. Det er en værdi i sig selv at det er let tilgængeligt, eller komme af med igen. Det er en vigtig værdi at se på hvilken følelse kunderne får når de står med produktet eller viser det til andre. Hvis I vil skille jer ud, må vi derfor også lave en bredere undersøgelse af den værdi I vil skabe.
Digital strategi
Enhver virksomhed må i dag forholde sig til det digitale samfund, og de muligheder og trusler det giver. Injuriere det kan man ikke.
Derfor bør alle virksomheder have en digital strategi, som støtter op om forretningen.
Der er i dag muligheder, som var utænkelige for få år siden og det sprænger rammerne for kreativ nytænkning. Udfordringen ligge i at finde ud af hvordan man bliver påvirket, eller selv kan påvirke og hvordan det bliver til en forretningsmæssig fordel.
Samtidig må man styre uden om de mange ”lette løsninger” som ikke nødvendig vis giver værdi, og som ikke understøtter virksomhedens nuværende identitet.
Skab vækst!
Forretningsudvikling, eller udvikling af forretningen, kan gælde den eksisterende forretning eller det at skabe ny forretning. Forretningsmodellen beskriver hvordan.
Forretningsmodellen skal bringe kunderne maksimal værdi, inden for de rammer som virksomheden har, eller de rammer vi kan skabe.