Strategi handler om at være målrettet

Hvor skal vi hen? Hvordan kommer vi det!

Jeg tilbyder:

Udarbejdelse af strategisk analyse

Tilrettelæggelse af strategiproces

Udvikling og implementering af strategi

Forankring & opfølgning

niels-zinckJeg tror på at brugbare strategiprocesser gennemføres af ledelsen, men kan forbedres og effektiviseres af en erfaren strategikonsulent, som kan tilrettelægge og styre processen, og udfordre deltagerne og resultaterne.

Mange strategier ender i reolen. Jeg kan tilrettelægge en proces som sikre reel forandring. Se eksempler herunder.

To områder fortjener særlig opmærksomhed i strategiprocessen

Customer value

Kunden køber ikke bare et produkt. Kunden køber værdi. Kundernes oplevelse og vurdering af et produkt eller en serviceydelses værdi er i dag et langt bredere begreb end vi tidligere har arbejdet med og handler om meget mere end vi får i hånden. Det er en værdi i sig selv at det er let tilgængeligt, eller komme af med igen. Det er en vigtig værdi at se på hvilken følelse kunderne får når de står med produktet eller viser det til andre. Hvis I vil skille jer ud, må vi derfor også lave en bredere undersøgelse af den værdi I vil skabe.

Kundeværdi 1

forbedring

Digital strategi

Enhver virksomhed må i dag forholde sig til det digitale samfund, og de muligheder og trusler det giver. Injuriere det kan man ikke.

Derfor bør alle virksomheder have en digital strategi, som støtter op om forretningen.

Der er i dag muligheder, som var utænkelige for få år siden og det sprænger rammerne for kreativ nytænkning. Udfordringen ligge i at finde ud af hvordan man bliver påvirket, eller selv kan påvirke og hvordan det bliver til en forretningsmæssig fordel.

Samtidig må man styre uden om de mange ”lette løsninger” som ikke nødvendig vis giver værdi, og som ikke understøtter virksomhedens nuværende identitet.

digitale

Skab vækst!

Forretningsudvikling, eller udvikling af forretningen, kan gælde den eksisterende forretning eller det at skabe ny forretning. Forretningsmodellen beskriver hvordan.

Forretningsmodellen skal bringe kunderne maksimal værdi, inden for de rammer som virksomheden har, eller de rammer vi kan skabe.  

Hvordan genkender man en god forretningsmodel?

Den skaber værdi for kunderne, ikke produkter, – Den tager udgangspunkt i og udnytter de kompetencer organisationen besidder, men er ikke begrænset af disse. – Den er simpel og let forståelig og kommuniker bar. –

Den er realiserbar! og, den er jeres.